Become a Patron!

Do you guys lock or turn off your Sigelei?

darkox

Bronze Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Member For 1 Year
Member For 5 Years
I just figured out that I can lock my sigelei 150 by pressing the + and - at the same time. For the last couple weeks I've been turning it off after each use but now I'm thinking I should just lock it. I'm sure it will be better for the lifespan of the power button but I'm wondering how much it will drain the battery while it's sitting locked. I know leaving it on drains the battery because the first day I got mine I fell asleep at 50% and when I woke up it was off and didn't even have enough charge to turn back on.

What do you guys do with yours during the day?
 

Panther1911

Bronze Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Member For 1 Year
Member For 5 Years
if im transporting it, in a box or case with other items i will turn it off. but if im putting it in a pocket with nothing else i leave it on (i may start locking it now, thanks to your post :) )

but during the day it just stays on and sits on my dresser at home (it doesn't leave home as often as my istick)
 

freemind

Gold Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
I leave mine an all the time. Never bothered to lock it. I'd shut it off before locking it.

Mine doesn't loose 1% battery life overnight, left on.
 

UncleRJ

Will write reviews for Beer!
Staff member
Senior Moderator
VU Donator
Platinum Contributor
Member For 4 Years
ECF Refugee
Reviewer
Moderator
I leave my Siggy on 24/7.

And I have not noticed a power loss overnight.
 

darkox

Bronze Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Member For 1 Year
Member For 5 Years
Weird, I wonder what happened to mine that first night. I'm gonna start leaving it on 24/7 and see if there's any noticeable drain while its idle.
 

sturat

Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Member For 1 Year
Member For 5 Years
I leave mine on all the time.. I have not noticed anything funky by doing so. I have the 100w box not the 150.
 

havok333

Silver Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Member For 1 Year
Member For 5 Years
My 100W stays on 24/7 too and no battery loss when idle. I do however power it off when I'm going to change batteries.
 

Sully

Silver Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Member For 1 Year
Member For 5 Years
Aside from the rare occasion I'm stuffing it in a bag with a bunch of other nonsense, it's always on and ready to fire and vape. :)

One more rare exception is if I'm doing a build on it, I will be sure to lock it.
 

Maynard

Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Member For 1 Year
Member For 5 Years
I only ever turn off my 100+ at bedtime. Never any noticeable idle power drain throughout the day/evening while on.
 

darkox

Bronze Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Member For 1 Year
Member For 5 Years
I started leaving it on 24/7 and I think my batteries are lasting slightly longer, before I was turning it on off 20+ times a day and I think that was draining more battery than leaving it idle. Last night it was at 66% and when I woke up it was still at 66% but as soon as I fired for a second it dropped to 64%, not bad for 8 hours.
 

Spent

Member For 4 Years
24/7 Just turn it off when changing batteries. Bats last a couple of days ( depending on the day)
 

VU Sponsors

Top