Become a Patron!

Sigelei 150TC

Coletrain182

Bronze Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
My batteries last a while in mine. What kind of batteries are you using?

Sent from my iPad using Tapatalk

Coletrain182

Bronze Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
Get some Sony VCT 4 or 5 or Lg or Samsung batteries. I have all these and they are very good batteries that last a while. Also are you swapping your batteries around after you charge them?

Myk

Silver Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
I don't have one. The only dual bat I have is IPV4 and only use it in TC, it lasts about 5 days.
My IPV D2 dual coil was noticably worse on batteries in TC until I went with lighter wire to increase the resistance equal to my single.
So even in TC your resistance matters.

My Sig75wTC is hard on batteries in power and TC but I don't have anything to directly compare to it because it's my only Ni mod and the use in power mode was testing a clapton in a SubTank. It will be a while before I get other tanks to move the SubTank to a VW mod and have a direct comparison.
But what I've seen with the Sig75w wouldn't surprise me if the 150w was harder on batteries than others.

Coletrain182

Bronze Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
No I mean when you put them back in your sigelei do you rotate them each time? Like I have mine labeled A1&A2 and I flip flop them every time after a charge.

Coletrain182

Bronze Contributor
Member For 4 Years
Member For 3 Years
Member For 2 Years
I don't know man? I would get you a good set of batteries and see if that does the trick? Mine lasts at least 3 days before charging. By the way. War Eagle and I'm glad y'all won yesterday! I can't stand LSWho!!

VU Sponsors